zaterdag 10 januari 2015

Frisse pastasalade



Het mag dan wel winter zijn, maar toch vind ik dat een verse, frisse salade er altijd in kan! Deze keer heb ik een salade gecombineerd met pasta tot een heuse pastasalade. Het geeft wat meer afwisseling en ik vind dat het een groter verzadigend gevoel geeft achteraf! Tijdens het FODMAP dieet is het natuurlijk wel moeilijk om met dressings te werken. Toch geeft citroen een frisse toets aan het slaatje en gecombineerd met wat olijfolie kan het ook best dienst doen als een dressing! 


Ikzelf kies bijna altijd voor de glutenvrije penne van Céréal. Céréal heeft sinds kort ook een glutenvrij gamma met erg goede producten. Het enige nadeel is het prijskaartje. Maar dat speelt altijd wel bij een glutenvrije voeding. 



Wat ik echt mis binnen het FODMAP dieet is ui. Ik hou ervan om ui te gebruiken in bijna alle gerechten die ik klaarmaak! Spijtig genoeg zorgt ui voor veel gasproductie en is dus niet ideaal wanneer je PDS hebt. Een leuk alternatief voor in slaatjes, maar ook voor in stoofpotjes is bos-ui of pijp-ajuin. Het groene gedeelte is FODMAP vriendelijk en smaakt toch een beetje als ui. 
Smakelijk!





----------------------------------------------------------------------------------

It might be winter, but I think a fresh, crispy salad is always welcome! This time I combined a salad with pasta into a real pasta salad. It gives more variety and I think it gives a greater satiating feeling afterwards! During the FODMAP diet it is of course difficult to work with dressings. Yet lemon gives a fresh touch to the salad and combined with olive oil it works fine as a sort of dressing!

I almost always choose for the gluten free penne from Céréal. Céréal has recently start up a gluten-free range with very good products. The only downside is the price tag. But that's always a downside with a gluten-free diet.

What I really miss in the FODMAP diet is onion. I like to use onions in almost all the dishes I cook! Unfortunately onion stimulates the gas production and is not ideal when you have IBS. A nice alternative are green onions. The green part is FODMAP friendly and yet tastes a bit like onion.