Me Me Me Me Me Me

vrijdag 9 januari 2015

Tomato pie


Heb je al lang eens zin in een hartelijk snack? Eet je graag iets met bladerdeeg? Dit kan ook glutenvrij en dus helemaal FODMAP vriendelijk! Dit is een recept om zelf een soort van bladerdeeg te maken en je kan dat natuurlijk voor verschillende recepten gebruiken. Ik heb vandaag een tomatentaart gemaakt. Deze viel erg in de smaak bij mijn gezin! 


Wist je dat tomaten rijk zijn aan lycopeen? Dit is een antioxidant die je beschermt tegen verschillende aandoeningen zoals kanker en hart-en vaat aandoeningen. Het lycopeen zou zelfs beter beschikbaar zijn als het licht gaar is en als er wat vetstof aan toegevoegd wordt. Een ideaal recept dus om deze stof binnen te krijgen!


Je kan naar wens verschillende smaken toevoegen. Experimenteer met kruiden/oliën voor een lekkere, mediterraanse smaak!
Smakelijk!




You like to have a crusty snack? Do you like puff pastry? It's possible to make it gluten-free and completely FODMAP friendly! This is a recipe to make your own kind of puff pastry and you can  use it for different recipes. I made a tomato pie today. My family really loved it!

Did you know that tomatoes are rich in lycopene? This is an antioxidant that protects you against various diseases such as cancer and heart and vascular disorders. Lycopene is even better available if it's cooked well-done and if some fatty substance is added. An ideal recipe to get a portion of this antioxidant!

You can add different flavors. Experiment with herbs/oils for a tasty, Mediterranean flavor!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten